Photo-1

קיצור לינקים





קיצור לינקים הוכר לראשונה בשנת 2007 עם הופעת הסמארטפון הראשון . היה צורך אמיתי להקליד כתובות ארוכות לתוך המכשיר ועם המקלדת הקטנה דבר זה היה ממש קשה עד בלתי אפשרי.

מה השימושים של קיצור לינקים?

1. פרסום של לינק ארוך - בכל נקודה של החיים האינטרנט תופס מקום משמעותי ואיתו גם לינקים הם בכל מקום . במידה וצריך לפרסם לינק בצורה פיסית (לא דיגיטלית ) רצוי לקצר את הלינק ע"מ שהצד שרואה את הלינק יוכל באמת להכנס אליו לדוגמא:

http://www.washingtonpost.com/business/technology/facebook-login

יכול להפוך ל:

bitly.co.il/QEjuD

הלינק העליון יכול להכיל עד 1500 תווים (ארוך פי 10 מהדוגמא) ולכן להקליד את הכתובת התחתונה הרבה יותר קל מאשר את כל הכתובת העליונה.

2. פרסום לינק ע"ג מדיה לא דיגיטלית - בעת הדפסה של לינק על פוסטר לדוגמא אין דרך חזרה, אי אפשר למחוק אחרי ההדפסה ובמידה והתגלתה טעות היא יכולה לעלות כסף רב.

כאן קיצור לינקים נכנס לתמונה בעת קיצור לינק ניתן להגדיר כתובת דינמית שתשתנה מאחורי הקלעים וכך גם אם יש תקלה בלינק ניתן לתקנה בקלות יחסית.

3. קוד QR - קוד ה QR מנסה לעשות את העבודה של להקליד את הלינק לנוחה יותר , ע"י סריקה של המכשיר הנייד מייד תועברו ללינק הדרוש. ישנם מספר פתרונות לאפליקציות סורק QR .

גם כאן קיצור לינקים יכול להיות משתלם , מנגנון ה QR בעצם יוצר תמונה מוזרה שמכילה את כל התווים בצורה מקודדת כאשר הלינק ארוך התמונה הופכת דחוסה יותר גדולה יותר דבר שיכול להקשות על חלק מהמכשירים (הישנים יותר) לקרוא את הלינק אך במידה והלינק בגדול קבוע של 15 תווים הקוד הופך קטן ופשוט לקריאה.

לדוגמא:

אנו מקווים כי המידע הזה הפך את הנושא לברור יותר,

סימפל מפעילה שירות חינמי : bitly.co.il לקיצור לינקים והכנת קוד QR אז אל תשכחו לבדוק אותו.