תכנון ממשק משתמש

בניית ממשק משתמש הינו החלק העיקרי והחשוב ביותר עבור כל מערכת מורכבת (וגם אתר תדמית) בשלב זה המומחים של סימפל ידעו לאפיין את דרישות המערכת בדיוק לפי דרישות הלקוח והידע הנצבר בנושא חווית משתמש.

פיתחנו בסימפל מספר כללים ברורים לגבי כל מערכת ונפרט אותם בקצרה במאמר זה:

1. פשטות - על הממשק להיות פשוט ככל האפשר , אם התהליך מתחיל להסתבך כנראה שאנחנו לא בכוון וצריך לתקוף את הבעיה מכוון אחר.

2. עיצוב ברור נקי וללא "הנחיות" - לפי האמונה שלנו ממשק צריך להיות אינטואטיבי כאשר מוסיפים רשימת הנחיות בכל המערכת  על מנת "לעזור" לגולש עושים בעצם בדיוק את ההפך וגורמים למשתמש להתבלבל, יש לתכנן את הדפים בצורה כזו שכל דף יעשה פעולה אחת בלבד מצב זה יתן למשתמש זמן התאקלמות סביר ולא יכניס אותו לפאניקה בעת שימוש בממשק.

3. עקומת למידה -  לא כל ממשק חייב שתהיה לו עקומת למידה ולכן יש לפצל את הממשק ל2 קבוצות :

 א. משתמש מתקדם - משתמש שיש לו אינטרס לבצע פעולה בבממשק

 ב. משתמש אורח - משתמש שעובר באתר ויכול לעזוב בכל שלב 

  וודאי ברור שמשתמש אורח הינו משתמש רגיש יותר וכל ממשק שמיועד למשתמש כזה ( לדוגמא טופס צור קשר) חייב להיות פשוט במספר רמות מאשר ממשק שמיועד למשתמש מתקדם ( לאו דווקא מתקדם טכנולוגית ) 

 

לא רק מדברים 


אנו מזמינים אותכם לראות כיצב אבני הדרך הללו מיושמים בפועל באתרים שאנחנו בונים , באפליקציות שאנחנו בונים ובמערכת הניהול של סימפל - סימפל פאנל